dijous, 20 de setembre del 2012

Tornada a Finlàndia! - Takaisin Suomeen!

Salut a tothom!

Ara feia força dies que no escrivia i és que he tingut unes setmanes força agitades, plenes de canvis (tots per bé, això sí) i ara puc seure una estona i explicar una mica com va tot.

Ja torno a ser a Finlàndia, a Kuopio. Hi vaig arribar dilluns la nit. Enguany compartiré casa (sí sí, casa), amb quatre companys de classe més. Feia temps que parlàvem d'anar a viure tots plegats junts i llogar una casa, però no em pensava que arribés a passar tan aviat i encara menys, que la casa seria tan collonuda i en un lloc tan guapo!

Ara vivim a la zona d'Itkonniemi, a uns 3 km del centre, però cap a un costat ben diferent d'on vivia l'any passat, Puijonlaakso. La casa té 185 m2, una habitació per cadascú, un menjador i cuina immensos, sala de rentar, sauna, pati... buff, serà collonuda! Encara no ho he paït! :)

El curs ja havia començat i és per això que m'haig de posar les piles ben ràpidament. Segueixo com l'any passat, tenint piano clàssic, jazz i trombó, amb la diferència que tinc més hores de piano jazz i segurament podré formar part en alguna banda del conservatori. Amb el trombó també hi ha expectatives bones, però hauré de mirar a veure què me'n diu en Mauno, el meu professor. I per altra banda, el piano clàssic, el meu profe vol que em tregui el nivell C, que és semblant al final de grau mitjà, la primavera de l'any vinent i a partir d'allà, doncs seguir fotent-li. Ja vorem com nirà :)

Una amiga meva de classe, la Pauliina, em farà classes particulars de finès. La pobra no vol ni tan sols cobrar res, perquè diu que li agrada ensenyar, però si més no, la convidaré a unes quantes birres. Buf, serà genial, perquè podré avançar molt més ràpid. 

Amb els professors i tothom hem acordat parlar només en finès, sempre i quan sigui possible, és clar! hehehe Per tant, enguany sí que li fotré canya. Igualment aquí a casa sento finès tot sovint, i a la tele, l'estona que la mirem, doncs també me'n vaig amarant de mica en mica. El cas és que cada cop m'hi sento més còmode (sense deixar de banda que encara en sé molt poc!), però tot arribarà :)

I res, l'estiu ha estat molt intens, tan a nivell d'amistats, com també laboral. Ara són les 2 i he tornat a casa perquè no hi ha aules per estudiar i a més, em van oferir una feina de composició interessantíssima, però que em farà anar de bòlit durant força temps. He decidit començar a posar-m'hi. Avui a les 5 el profe de trombó ens ha convidat a anar a Joensuu, una ciutat a 150 km cap a l'est, a veure un concert de trombó i piano. Serà guapo nar per allà. 

Va, ja no us atabalo més. 

Espero que a tothom la vida li vagi, si més no, com a mi, que no em puc pas queixar!

Salut, i fins aviat! :)