divendres, 24 de febrer del 2012

Menys fred però més neu

Buf. Ara m'he adonat que feia un colló i mig de dies que no escrivia. El cas és que he estat molt enfeinat (i segueix-ho estant-hi, però ja va bé!), i també em feia una mica de mandra posar-me a escriure. Faré quatre ratlles de la situació actual ;)

- Ja no fa tanta fred. La gran fredorada del gener es va allargar tres setmanes. Ara solem estar entre -4ºC i -9ºC sempre, tot i que algun dia fins i tot hem pujat una mica per sobre els 0ºC després de mesos de no arribar-hi mai.

- En canvi, ara neva molt més. Aquests darrers dies hi ha hagut un parell de nevades fortes i ara, a tot arreu, hi ha uns 70-80 cm de neu, que, de moment, es conserva i no es fon pas. Com que el dia s'ha allargat molt i s'agraeix, és collonut anar a fer esports a l'aire lliure, com ara l'esquí de fons sobre el llac Kallavesi (el que envolta tot Kuopio i rodalies). 

- Al conservatori tot de puta mare. Moltíssima feina. Preparant un concert per la setmana vinent en què intentaré tocar l'Allegro Barbaro de Béla Bartók i també acompanyant alguns col·legues en coses que preparen. Total que ens fotem uns farts de tocar que déu n'hi do: i ja es tracta d'això! Que duri! hehehe

- El finès realment progressa molt adequadament. Al curs de finès m'ho passo molt bé (ara solem ser només 4 alumnes i avancem ràpid), i sempre que puc m'hi poso a parlar. Amb el que hi parlo més és amb el professor de trombó, en Mauno, i també amb una col·lega careliana-russa del curs de finès, la Irina, que no parla anglès, i sempre ens comuniquem en finès! heheh

- Aquest cap de setmana passat vaig rebre la visita de dos col·legues de les Catalunyes i em va fer moltíssima il·lusió. Ells feien viatge per Finlàndia i varen estar-se tres dies a Kuopio. Entre moltes altres coses, vàrem estar a les muntanyes de Koli, tocant a Rússia, tal com vaig estar a finals d'agost. No us perdeu les fotografies i si teniu temps, compareu-les amb les que vaig penjar a l'agost a aquest altre escrit meu

En fi. Això és una mica el que estic fent aquests dies. No vui atabalar amb xerrameca. Us penjo unes quantes fotos de Koli, també d'alguna de les nevades a Kuopio. Gaudiu-les!

Salut a tothom!

PER CERT: el 31 de març es celebrarà un LipDub per la Llengua Catalana a Perpinyà. No cal dir que m'encantaria ser-hi, però no hi podré ser pas. Espero que vosaltres hi aneu. Ha de ser un rècord mundial d'assistència. Si voleu donar-hi suport, a part d'anar-hi, també podeu fer de mecenes del projecte, clicant aquí.